Skip to main content

Įsigyti policijai reikiamus automobilius – misija neįmanoma?



Viešųjų pirkimų tarnyba nepaskelbė skelbimo dėl Policijos departamento pirkimo įsigyti apie 150 naujų tarnybinių automobilių ir kreipėsi į Vidaus reikalų ministeriją, prašydama įvertinti policijos organizuojamą viešąjį pirkimą. Viešųjų pirkimų tarnybos vadovės viešai išsakyta mintis, kad šis pirkimas pritaikytas vienam gamintojui, neatitinka tikrovės, nes šias sąlygas atitinka mažiausiai dviejų modelių automobiliai - Mercedes ir Volkswagen, o tiekėjų, kurie galėtų dalyvauti konkurse, skaičius gali būti dar didesnis. Policijos departamentas prie VRM atkreipia dėmesį, kad savo iniciatyva net kelis kartus tarėsi su Viešųjų pirkimų tarnyba dėl šių automobilių pirkimo sąlygų.

„Pirkdami naujus automobilius visų pirma galvojame apie žmonių saugumą. Visuomenės lūkesčiai ir reikalavimai policijai yra labai dideli, todėl privalome užtikrinti, kad policija atvažiuotų greitai ir saugiai iki bet kurios vietos, kur reikalinga mūsų pagalba. Negali būti taip, kad likus kilometrui iki vienkiemio, kuriame kažkas laukia policijos pagalbos, užklimptų mūsų tarnybinis automobilis. Be to, automobiliuose pareigūnai praleidžia po 12 ir daugiau valandų, todėl tarnybinis automobilis turi būti patogus darbui" - sako policijos generalinis komisaras Linas Pernavas. 

Siekiant įsigyti naujus automobilius, Policijos departamente prie VRM buvo sudaryta ekspertų grupė, parengusi tipinio tarnybinio automobilio technines specifikacijas. Ekspertų grupė, atsižvelgdama į turimų policijos automobilių naudojimo patirtį veiklos padaliniuose, naują policijos veiklos modelį ir su tuo susijusias užduotis, numatomą automobilių naudojimo sąlygų specifiką, automobilių tipų pasiūlą rinkoje, kitų ES šalių policijos patirtį, pristatė tipinio automobilio koncepciją, atitinkančią dabartinius reikalavimus, technines ir finansines galimybes. Jos pagrindu buvo parengta ir patvirtinta tipinio tarnybinio automobilio techninė specifikacija planuojamiems pirkimams.

„Domėjomės automobilių praktika kitose šalyse, mūsų darbuotojai vyko į Estiją ir Suomiją, kur susipažino, kaip įrengti tarnybiniai policijos automobiliai. Į darbo grupę įtraukėme veiklos, Lietuvos policijos mokyklos bei techninius ekspertus, kurie geriausiai žino, ko reikia policijai. Esame įsitikinę, kad žmogaus gyvybė yra svarbesnė už biurokratines kliūtis ir visuomenė turi teisę gauti kokybišką ir greitą policijos paslaugą" - teigia policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris.

Specialiai policijos veiklai pritaikyti ir įrengti tokio tipo automobiliai nėra gaminami serijiniu būdu. Jie gaminami dviem etapais - pagal reikalaujamus parametrus pasirinktus ir pagamintus bazinius automobilius, antrinis gamintojas įrengia pagal pateiktą įrengimo, skirto specialiai policijos veiklai vykdyti, techninę specifikaciją. Maksimaliai atitinkantis šiuos kriterijus - nedidelis (iki 2 m pločio, iki 5 m ilgio) furgono (mikroautobuso) tipo automobilis, pagal rinkos klasifikaciją - vidutinis furgonas. Šio tipo automobilių rinkoje yra pakankamai daug ir įvairių modelių. Tačiau vienas iš esminių policijos reikalavimų yra tokio automobilio pravažumas (4 varomi ratai) ir automatinė greičio dėžė. 

Geras pravažumas reikalingas tais atvejais, kai reaguojant į įvykius, persekiojant įtariamuosius tarnybiniu automobiliu, miesto vietovėse policijos patruliams dažnai tenka užvažiuoti ant aukštų šaligatvių. Persekiojant reikalavimui sustoti nepaklususius vairuotojus ar reaguojant į A ir B kategorijos įvykius, dažnai tenka važiuoti miesto ir kaimo keliais bei gatvėmis, kur įrengti greičio ribojimo įrenginiai (Saugumo kalneliai, salelės ir pan.). Didžiąją metų dalį Lietuvoje yra šaltasis laikotarpis, kurio metu tikėtinas kritulių pagausėjimas (taip pat ir sniego), dėl sustumto sniego apledėjusių provėžų bei vandens išplautų kelio ir gatvių, dangos duobių minėtu metų periodu ženkliai pablogėja kelių kokybė. Vykstant į įvykio vietą, kuri yra nutolusi nuo kelių ar gatvių, dažnai tenka važiuoti vietovėmis, kur nėra įrengtų kelių - žemės sklypais su žolės danga, miškinga vietove, patvinusiais nuo vandens plotais ir pan. Važiuojant žvyrkeliais, po jų paviršiaus lyginimo darbų, dažnai pasitaiko atskirų akmenų, velėnos ir žemės grumstų, išstumtų į važiuojamąją dalį, kuriuos, ypač tamsiu paros metu, sudėtinga laiku pastebėti ir apvažiuoti. Atvejais, kai reikia suteikti pagalbą nuvažiavusių nuo kelio automobiliams ir jų vairuotojams, taip pat reikalingi keturi varantieji ratai. 

Automatinės greičių dėžės reikalingumas. Atliekant persekiojimo veiksmus, skubant nuvykti į įvykių vietas, manevruojant, dažnai keičiasi važiavimo greitis, tokiu būdu padidėjusio pavojaus ar ekstremaliomis vairavimo sąlygomis vairuojančiam pareigūnui su mechanine greičių dėže reikia atlikti papildomus pavarų perjungimo veiksmus. Tokiu būdu susidaro padėtis, kai viena ranka perjungiama pavarų svirtis, o atliekant posūkio ar manevravimo veiksmus, vairas, nors ir trumpam, laikomas tik viena ranka. Tais atvejais policijos pareigūnui iškyla pavojus, kad vairas, laikomas viena ranka, gali iš jos išslysti, ypač tais atvejais, kai ratai susiduria su ant kelio esančiomis kliūtimis ar dangos nelygumais. Automatinė greičių dėžė būtina ir tais atvejais, kai policijos pareigūnas automobilyje lieka vienas ir vairuoja jį, dažnai tenka perduoti informaciją radijo ryšiu, naviguoti, valdyti šviesos ir garso signalus, palaikyti ryšį telefonu su nukentėjusiuoju, galimas poreikis panaudoti ginklą. Su mechanine greičių dėže tai atlikti sudėtingiau ir pavojingiau. 

Šiuo metu galimų bazinių automobilių pasiūla rinkoje apsiriboja dviejų gamintojų modeliais, visiškai atitinkančiais nurodytus du esminius (keturi varantieji ratai ir automatinė pavarų dėžė) kriterijus. Tai yra trumpos bazės Mercedes Benz Vito ir Volkswagen Transporter Kombi. 

Kitos Viešųjų pirkimų tarnybos pateiktos pastabos dėl gabaritų, ratų atstumo, aukščio, ilgio, pločio ir masės reikalavimų yra menkavertės ir nekeičiančios esmės. Tokius reikalavimus atitinka daugelis tokio tipo automobilių.

Visa policijos bendruomenė laukia šių naujų automobilių, vienareikšmiškai palaiko vadovybės sprendimą įsigyti policijai pritaikytus automobilius, todėl Policijos departamentas pasiryžęs atsakyti į visus klausimus, įrodyti, kad šis konkursas yra skaidrus ir įsigyti policijai būtinus tarnybinius automobilius. Kategoriškai atmetame bet kokius kaltinimus neskaidria veikla ir, esant reikalui, policijos reputaciją ginsime teisinėmis priemonėmis.

Comments

Popular posts from this blog

Lėktuvų eismas ore virš Lietuvos | Skrydžiai žemėlapyje

Norint sužinoti informaciją apie skrydį - avialinijų, lėktuvo, krypties duomenis spauskite ant lėktuvo įkonėlės. VIEŠBUČIŲ PAIEŠKA >> Lėktuvų eismas ore virš Vilniaus , Kauno oro uostų, Lietuvos, Europos, pasaulio orlaivių eismas gyvai pasaulio žemėlapyje. Vilniaus oro uostas žemėlapyje Kauno oro uostas žemėlapyje Palangos oro uostas žemėlapyje Lėktuvų eismas ore realiu laiku Šaltinis: flightradar24.com

Lietuvos miestų herbai

Lietuvos miestų savivaldybių herbų žemėlapis

Vidutinio greičio matuoklių žemėlapis

Visas įrengiamų kamerų vietų sąrašas: A3 Vilnius–Minskas 12,519 km  A3 Vilnius–Minskas 17,711 km  103 Vilnius–Polockas 18,461 km  103 Vilnius–Polockas 22,157 km  A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 43,504 km  A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 36,639 km  A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 88,293 km  A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 83,868 km  130 Kaunas–Prienai–Alytus 41,615 km  130 Kaunas–Prienai–Alytus 44,919 km  A15 Vilnius–Lyda 19,946 km  A15 Vilnius–Lyda 24,447 km  A4 Vilnius–Varėna–Gardinas 87,938 km  A4 Vilnius–Varėna–Gardinas 96,228 km  A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 80,368 km  A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 76,936 km  A7 Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas 11,225 km  A7 Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas 8,521 km  141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 44,526 km  141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 50,712 km  A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 168,944 km  A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 173,581 km  141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 164,013 km  1